Nu uppgraderar vi fibernätet!

Nu genomför vi en uppgradering av nätet och byter ut utrustning i anslutna fastigheter samt nodrum.
Dessa arbeten aviseras löpande till berörda fastigheter och villaområden.
   
VAD INNEBÄR BYTET OCH UPPGRADERINGEN?
Som ansluten till Open Universe får du tillgång till ett mer driftsäkert nät samt ett större utbud av tjänster, nu med hastigheter upp till 1Gbit/s.
Du behåller er nuvarande tjänsteleverantör och hastighet på internet, tv och telefoni men har möjlighet att uppgradera till högre hastighet om du önskar det.
   
DRIFTSTÖRNINGAR
Du kan uppleva kortare avbrott och störningar i dina tjänster när vi byter utrustning i nodrummen i era fastigheter. Detta aviseras i trappuppgångar samt i berörda villors brevlådor.
   
Du felanmäler direkt till din tjänsteleverantör.


Har du TV och telefonitjänst kan du behöva starta om din TV-box och telefoni-dosa efter driftstörningen, det gör du enklast genom att:

1. Dra ur strömkabeln ur TV-box och telefoni-dosa
2. Vänta 10 sekunder
3. Sätt därefter i strömkablarna igen.
HAR DU INGEN LEVERANTÖR IDAG?
Efter uppgraderingen så kan du koppla in din dator i stadsnätsuttaget och öppna din webbläsare, du kommer då till självvalsportalen. Har du problem med att logga in eller beställa via självvalsportalen, ring 0770-82 55 55.
   
ÖNSKAR DU HJÄLP ATT BESTÄLLA TJÄNST?
SMSa BREDBAND till 72 660 eller ring 08-522 736 50 så hjälper vi dig.


Med vänlig hälsningar
Open Universe
OpenNet köptes i juni 2012 av Telenor Sverige AB och ingår nu i Telenors öppna kommunikationsoperatör Open Universe.
#inlineditbutton